Logboek Varkensjaar

Logboek: Maandag 23 augustus

08.30 uur wakker. Belachelijk veel regen. De varkens slapen nog, zie en hoor ze nergens vanaf het balkon. Waar zouden ze liggen nu, in de veewagen of in de stal. Voorzichtig sluip ik naar de veewagen, Nee, ze liggen in de stal! Ik krijg de knor, knor, knor ,knor begroeting. Wij zijn er allemaal, nu zijn we wakker en willen we eten! Gisteravond heb ik nog wat aardappels gekookt, Opperdoezer, Charlotte en Roseval. Aangevuld met een beetje snijbiet en een half schepje brokken.

Hulpboer Marieke Meijerink komt om 10.00 uur. Ik heb meteen met haar te doen, het wordt een vreselijk natte dag met flinke windstoten.

Wouter Bessels van Coevorder huis aan huis kwam nog langs om 11.00 uur voor een kort interview en foto van Marieke en mij tussen de varkens. Het leek Wouter ook wel wat om te hulpboeren. Hij zal nog laten weten wanneer hij kan. En komt nog terug van de week om wat kranten te brengen.

Ik heb in de avond nog wel even met Marieke gebeld, er viel zoveel regen..ze vond het wel leuk en spannend zei ze. Sjef lost haar morgenochtend af.

Geef een reactie

